BASENY NA KTÓRYCH PROWADZIMY ZAJĘCIA: Nauka pływania w hotelu Hilton w Krakowie Basen Uniwersytetu Pedagogoczinego na którym prowadzimy naukę pływania w Krakowie
Oferta na zajęcia sportowe dla dzieci Sprawdz promocje na zajęcia sportowe dla dzieci w Krakowie Galeria zdjęć z zajęć sportowych dla dzieci Kraków

Nauka pływania Kraków


Nauka pływania Kraków – ceny i harmonogram – kliknij na zdjęcie interesującego Cię basenu

Zajęcia prowadzone są na:

  • basenie w hotelu Double Tree by Hilton, ul. Dąbska 5
  • basenie Uniwersytetu Pedagogicznego, ul Ingardena 4, Kraków

Nauka pływania w Krakowie dla najmłodszychDlaczego warto nauczyć dziecko pływać?  

  • ze względów bezpieczeństwa
  • dzieciństwo to najlepszy okres do nauki
  • utrzymuje  prawidłową postawę

Dlaczego  z Agama Sport? 

  • małe grupy do 7 osób (dla najmłodszych 2 instruktorów na grupę), prowadzone przez doświadczonych instruktorów
  • najmłodszych uczymy poprzez zabawę
  • gwarantujemy  indywidualne podejście do każdego uczestnika zajęć
  • gwarantujemy efektywną naukę

Kurs nauki pływania dla dzieci w wieku przedszkolnym (3-5 lat)

Gry i zabawy, prowadzące do oswojenia się z wodą i nabycia elementarnych umiejętności jak:

  • Nauka pływania w Krakowie - ćwiczeniazanurzanie głowy
  • wydech do wody, leżenie na plecach i brzuchu
  • podstawowe skoki
  • ruch nóg do stylu grzbietowego
  • stylu dowolnego (kraula).

Kurs nauki pływania dla dzieci w wieku szkolnym

  • Nauka pływania w Krakowie - ćwiczeniaĆwiczenia wypornościowe
  • Ćwiczenia oddechowe
  • Ćwiczenia napędowe
  • nauczanie pływania stylem grzbietowym (grzbiet)
  • nauczanie pływania stylem dowolnym (kraul)
  • nauczanie pływania stylem klasycznym (żabka)
  • skoki startowe
  • podstawy nurkowania

Doskonalenie pływania dla dzieci, młodzieży i dorosłych

Ćwiczenia podczas nauki pływania na krakowskim basenieZajęcia skierowane są do osób umiejących pływać stylami pływackimi i pragnących doskonalić się w pływaniu.
Zajęcia koncentrują się na dwóch założeniach:

  • Trening kondycyjno-wytrzymałościowy => głównie mający na celu poprawę i rozwój sprawności układu krążeniowo-oddechowego, kształtowanie siły mięśni, poprawę koordynacji ruchowej. Trening ten przygotowuje do pływania długodystansowego i swobodnego pływania na wodach otwartych [rzeki, jeziora, morze].
  • Trening techniczny – celem tego treningu pływackiego jest poprawa technik pływackich, kształtowanie szybkości i wytrzymałości pływackiej.

Nauka pływania korekcyjnego

wiczenia profilaktyki wad postawy podczas nauki pływaniaZajęcia kierowane są do dzieci z wadami postawy, bocznymi skrzywieniami: kręgosłupa, wadami kolan i stawów .

Ćwiczenia profilaktyki wad postawy

Zajęcia kierowane są do wszystkich zdrowych dzieci. Do wzmocnienia mięśni osłabionych (długa pozycja siedząca + ciężki tornister)

Regulamin kursów pływania

  • Wejście na zajęcia odbywa się na podstawie ważnego karnetu imiennego wydanego przez AGAMA SPORT
  • Zajęcia trwają 45 minut
  • Uczestnik kursu zobowiązany jest do posiadania czepka oraz stroju kąpielowego
  • Kurs opłacany jest najpóźniej na pierwszych zajęciach każdej edycji
  • Doskonalenie pływaniaW przypadku nieobecności zgłoszonej (min. dzień wcześniej przed zajęciami) na maila biuro@agamasport.pl możliwe jest odrobienie zajęć (max 2) w późniejszym terminie
  • Opłata za kurs nie podlega zwrotowi i nie może być przełożona na następny trymestr
  • Opłatę za kolejny trymestr należy uiścić najpóźniej na pierwszych zajęciach kolejnej edycji kursu
  • Odpowiedzialność za dzieci do czasu rozpoczęcia zajęć i po ich zakończeniu ponoszą rodzice
  • Odrabiać zajęcia można tylko w aktualnym trymestrze
  • Dziecko odrabiające zajęcia musi być zapisane na aktualny trymestr pływacki
  • Odrabianie zajęć nie przechodzi na kolejne trymestry
  • Osoby, które nie wyrażają zgody na zamieszczenie w internecie swojego wizerunku lub wizerunku dziecka proszone są o przekazanie takiej informacji
  • Decyzja o zapisaniu na kurs jest równoznaczna z akceptacją powyższego regulaminu

Jak uczymy dzieci pływać?

Zanurzanie głowy do wody

Naukę pływania rozpoczynamy od różnego rodzaju zabawy i ćwiczenia w wodzie, mają za zadanie zniwelowanie uczucia lęku, związanego z bardzo trudnym dla dziecka, a czasem i dorosłego, elementem oswajania z wodą – zanurzaniem całej twarzy, tj. oczu, nosa, ust, pod nią. Zabawy pozwalają na spokojne realizowanie założonego celu. Podczas nauki pływania na początku korzystamy z makaronów i skrzydełek.

Opanowanie wydechu do wody

Element ten wpływa bezpośrednio na swobodę poruszania się w wodzie – brak jego właściwego opanowania stanowi najważniejszą przeszkodę w nauczaniu technik pływania – szczególnie podczas pokonywania dłuższych odcinków. Czynnikiem, który wymaga pokonania dużego oporu, jaki stwarza środowisko wodne, jest wydech do wody.

Wykonywanie leżenia na piersiach i grzbiecie

W nauce pływania pomogają ćwiczenia utrzymywania się na wodzieNaukę leżenia na wodzie przeprowadzamy poprzez:

  • leżenie na piersiach – głowa zanurzona do linii brwi, biodra wraz z nogami tuż pod powierzchnią wody, palce stóp złączone, stopy naciągnięte
  • leżenie na grzbiecie – głowa odchylona do tyłu, tak, aby uszy znajdowały się pod powierzchnią wody, broda dociągnięta do klatki piersiowej, biodra wypchnięte ku górze tuż pod powierzchnią wody, nogi złączone, stopy naciągnięte

Ćwiczenia w leżeniu wykonywane są w kolejności:

  • z chwytem za murek basenu
  • z instruktorem podtrzymującym dziecko
  • samodzielne z makaronem wysuniętym do przodu
  • z użyciem desek pływackich bądź innych przyborów wypornościowych

Wykonywanie prostych skoków do wody płytkiej

Nauka skakania do wody pomaga przezwyciężyć strach przed wodąSkoki na nogi przełamują istniejące jeszcze bariery lękowe u dzieci, co wpływa na ułatwienie nauczania pływania. Stosując w pierwszej fazie nauczania skoki do wody oraz gry i zabawy ruchowe, musimy pamiętać o uwzględnieniu zasady stopniowania trudności. Nauczając skoków do wody stopniowo zwiększamy odległość ćwiczącego od lustra wody, polecając wykonanie skoków w następującej kolejności:

  • podskoki i przysiady w wodzie jako ćwiczenia przygotowawcze
  • skoki z siadu na brzegu pływalni, z przysiadu, z półprzysiadu, z pozycji stojącej

Aby w pełni zapewnić bezpieczeństwo ćwiczącym, należy zapewnić asekurację, wyznaczyć kolejność skaczących, określić technikę skoku, kontrolować ich zachowanie.

Opanowanie poślizgów na piersiach i grzbiecie

Nauka pływania na grzbieciePodobnie jak w przypadku poprzednich tematów, stosujemy je w początkowej fazie ćwiczenia w formie zabawowej. Kolejne etapy nauki poślizgu przebiegają następująco

w pozycji na piersiach:

  • ćwiczenia z makaronem wysuniętym do przodu, z makaronem założonym na plecach, tzw. nożyce itp.
  • ćwiczenia z deską, chwytem niskim (trzymanie deski samymi dłońmi przy wyprostowanych rękach)
  • ćwiczenia z deską, chwytem wysokim ( chwyt deski z oparciem na niej przedramion)

w pozycjach na grzbiecie:

  • Nauka pływania - ćwiczenia z deskąćwiczenia z makaronem (makaron przy plecach, makaron na szyi-tzw. Szaliczek, makaron przy brzuszku)
  • ćwiczenia z deską, ułożeniem deski na klatce piersiowej (deska przytulona)
  • z deska na wysokości kolan przy wyprostowanych rękach
  • z tyłu za głową (mała deska, tzw. poduszka)

samodzielne poślizgi na:

  • piersiach
  • strzałki – głowa w wodzie , ramiona wyciągnięte przed sobą
  • grzbiecie – z ułożeniem ramion przy biodrach lub w przedłużeniu linii tułowia za głową

Kolejnym etapem nauczania pływackich czynności ruchowych jest pływanie elementarne, gdzie wyróżnia się:

  • styl dowolny – kraul
  • styl klasyczny – żabka
  • styl grzbietowy
  • styl motylkowy – delfin

 

Zapisz

Zapisz