Nauka pływania dla dzieci kraulem. Poradnik

Kraul jest zaliczany do jednego z czterech podstawowych stylów pływackich. Jest on prosty w nauce, a umiejętność ta przynosi wiele korzyści i zalet dla naszego organizmu w długiej perspektywie. Jak zachęcić dziecko do nauki pływania i jak nauczyć go tego właśnie stylu?

Nauka pływania dla młodzieżyPoczątki – nauka pływanie dla dzieci

Dzieci zazwyczaj lubią kontakt z wodą, choć zdarzają się wyjątki. Gdy chcemy nauczyć dziecko pływać należy przełamać stres przed wodą. Trzeba przyzwyczaić młodego człowieka do moczenia głowy. Warto w czasie kąpieli polewać dziecku główkę wodą, żeby przywykło do tego uczucia. Początkowo dziecko powinno chodzić na basen dla zabawy. Stopniowo przyzwyczai się do wody i wtedy łatwiej będzie zacząć naukę pływania.

Nauka pływania kraulem

Najlepiej nauczyć się pływać kraulem początkowo korzystając z deski. Uczymy się trzymając deskę wyciągniętymi rękoma. Dzięki temu trenujemy nogi, które zapewnią nam stabilność i część siły napędowej. Ruchów rąk także powinno się uczyć trzymając nogami deskę. W tym przypadku nogi są nieruchome, a ręce się poruszają. Najlepiej jest pobierać naukę od osoby zaawansowanej, która przekaże nam wartościowe wskazówki.

Zapoznaj się z naszą kompletną ofertą na naukę pływania dla dzieci.

Czym właściwie jest kraul?

Kraul charakteryzuje się zsynchronizowaną pracą nóg i rąk. Chcąc zacząć pływać kraulem należy położyć się na wodzie twarzą do tafli, będąc przy tym jak najbardziej wyprostowanym. Palce dłoni i stóp jak najbardziej ściągnąć i złączyć. Nogi powinny wykonywać kopnięcia. Natomiast ręce wybierają wodę naprzemiennie, dzięki czemu woda jest odpychana. W prawidłowej postawie głowa cały czas jest zwrócona w kierunku dna basenu. Wynurza się tylko wtedy, gdy musimy zaczerpnąć powietrza kierując ją w bok ręki, która aktualnie wykonuje ruch nad taflą wody. Pływanie kraulem opiera się głównie na rękach, które są siłą napędową w tej technice pływania. Nogi odpowiadają w tym przypadku za równowagę.

Oddychanie podczas pływania

Oddychanie pełni kluczową rolę w pływaniu. Musi ono być zgrane z ruchem rąk i nóg. Ważne jest zachowanie koordynacji pomiędzy oddychaniem, a pracą rąk. Oddechy są wykonywane w zależności od tego ile jesteśmy w stanie utrzymać się pod wodą. Głowę należy trzymać w jednej linii z kręgosłupem. Nie należy jej podnosić podczas wynurzania.

Mięśnie używane podczas pływania kraulem

W pływaniu kraulem istotne jest wzmocnienie zarówno nóg jak i rąk. Kraul poza mięśniami rąk i nóg angażuje także mięśnie skośne i proste brzucha, mięśnie szyi, mięśnie lędźwiowe oraz mięsień pośladkowy. Podczas tego stylu pływackiego poza nauką nowej umiejętności można wyrobić sobie kondycję.