BASENY NA KTÓRYCH PROWADZIMY ZAJĘCIA: Basen w parku wodnym Basen Uniwersytetu Pedagogoczinego na którym prowadzimy naukę pływania w Krakowie
Oferta na zajęcia sportowe dla dzieci Sprawdz promocje na zajęcia sportowe dla dzieci w Krakowie Galeria zdjęć z zajęć sportowych dla dzieci Kraków

Nauka pływania Kraków


Nauka pływania Kraków – ceny i harmonogram – kliknij na zdjęcie interesującego Cię basenu

Zajęcia prowadzone są na:

  • basenie w Parku Wodnym, ul. Dobrego Pasterza 126
  • basenie Uniwersytetu Pedagogicznego, ul Ingardena 4, Kraków

Nauka pływania w Krakowie dla najmłodszychDlaczego warto nauczyć dziecko pływać?  

  • ze względów bezpieczeństwa
  • dzieciństwo to najlepszy okres do nauki
  • utrzymuje  prawidłową postawę

Dlaczego  z Agama Sport? 

  • małe grupy do 7 osób (dla najmłodszych 2 instruktorów na grupę), prowadzone przez doświadczonych instruktorów
  • najmłodszych uczymy poprzez zabawę
  • gwarantujemy  indywidualne podejście do każdego uczestnika zajęć
  • gwarantujemy efektywną naukę

Kurs nauki pływania dla dzieci w wieku przedszkolnym (3-5 lat)

Gry i zabawy, prowadzące do oswojenia się z wodą i nabycia elementarnych umiejętności jak:

  • Nauka pływania w Krakowie - ćwiczeniazanurzanie głowy
  • wydech do wody, leżenie na plecach i brzuchu
  • podstawowe skoki
  • ruch nóg do stylu grzbietowego
  • stylu dowolnego (kraula).

Kurs nauki pływania dla dzieci w wieku szkolnym

  • Nauka pływania w Krakowie - ćwiczeniaĆwiczenia wypornościowe
  • Ćwiczenia oddechowe
  • Ćwiczenia napędowe
  • nauczanie pływania stylem grzbietowym (grzbiet)
  • nauczanie pływania stylem dowolnym (kraul)
  • nauczanie pływania stylem klasycznym (żabka)
  • skoki startowe
  • podstawy nurkowania

Doskonalenie pływania dla dzieci, młodzieży i dorosłych

Ćwiczenia podczas nauki pływania na krakowskim basenieZajęcia dedykujemy osobom mającym podstawowe umiejętności pływania różnymi stylami pływackimi i pragnących ulepszać technikę pływania.
Zajęcia koncentrują się na dwóch założeniach:

  • Trening wytrzymałościowo-kondycyjny – wzmacniamy i rozwijamy kondycję całego organizmu: koordynację ruchową, siłę ścięgien i mięśni – cały układ oddechowo-krążeniowy. Pozwoli to pływać na dłuższych dystansach a nawet poza basenami w morzu, jeziorze, stawie i czy rzece.
  • Trening techniki pływania – skupiamy się na poprawnej sylwetce podczas pływania, ułożeniu rąk i właściwym ruchu – pozwoli nam to zwiększyć szybkość pływania i poprawi wytrzymałość pływacką

Nauka pływania korekcyjnego

wiczenia profilaktyki wad postawy podczas nauki pływaniaZajęcia kierowane są do dzieci z wadami postawy, bocznymi skrzywieniami: kręgosłupa, wadami kolan i stawów .

Ćwiczenia profilaktyki wad postawy

Zajęcia kierowane są do wszystkich zdrowych dzieci. Do wzmocnienia mięśni osłabionych (długa pozycja siedząca + ciężki tornister)

Regulamin zajęć nauki pływania:

  • Zajęcia z nauki pływania prowadzone są w jednostkach 45 minutowych.
  • Przed wejściem na zajęcia należy umyć ciało pod prysznicem.
  • W zajęciach może uczestniczyć każdy kto nie ma przeciwskazań zdrowotnych.
  • W szatniach za bezpieczeństwo dzieci odpowiadają rodzice lub opiekunowie dziecka.
  • Kursant zobowiązany jest do posiadania czepka i wymaganego przez pływalnię stroju kąpielowego.
  • Kurs prowadzony jest trymestrami i opłacany jest z góry za każdy trymestr przed pierwszymi zajęciami.
  • Wpłaty dokonuje się przelewem na konto ING BANK 48 1050 1445 1000 0090 6060 1953 lub gotówka na pierwszych zajęciach.
  • Doskonalenie pływaniaOpłata nie podlega zwrotowi i nie ma zwrotu za niewykorzystane zajęcia.
  • Nieobecność można odrobić po zgłoszeniu minimum 4 godziny przed zajęciami : mailem na : biuro@agamasport.pl lub SMS na tel. 664 455 766.
  • Nieobecność na zajęciach można odrobić w danym trymestrze lub w trymestrze kolejnym jeżeli kursant jest na niego zapisany i trymestr kolejny został opłacony.
  • Kursant/Opiekun wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystywanie przez organizatora w ulotkach, katalogach, na stronach internetowych organizatora lub w innych materiałach promocyjnych wizerunku Uczestnika kursu , utrwalonego w formie zdjęciowej lub w formie krótkich filmów. W przypadku braku zgody prosimy o poinformowanie na: biuro@agamasport.pl.
  • Robienie zdjęć oraz filmowanie zajęć przez rodziców/opiekunów jest możliwe po uzyskaniu zgody instruktora prowadzącego zajęcia oraz innych uczestników zajęć.
  • Wpłata za zajęcia jest równoznaczna z akceptacją regulaminu.

Jak uczymy dzieci pływać?

Uczymy w zależności od umiejętności, predyspozycji oraz wieku małego lub dużego pływaka. Przekazujemy naszą wiedzę dotyczącą nauki oraz doskonalenia pływania w taki sposób, żeby pływanie stało się jedną z najbardziej ulubionych i poprawnie wykonywanych dyscyplin sportowych oraz formą zabawy i wypoczynku. Maluszki uczymy przez zabawę, starsze dzieci przez ćwiczenia przeplatane zabawą, młodzież i dorosłych przez profesjonalny trening dobrany do umiejętności.

Każda nauka jest podzielona na etapy. Pływanie tez. Przedstawimy po krótce każdy etap

OSWAJANIE ZE ŚRODOWISKIEM WODNYM

Wszystkie formy ruchu, które pomogą zaprzyjaźnić się ze środowiskiem wodnym. Poruszanie się w wodzie w tył w przód, podskoki, zanurzanie głowy. Jeżeli pływak nie dotyka dna basenu wykorzystujemy przyrządy wypornościowe: skrzydełka lub makaron.

WYDECH DO WODY

Bardzo ważna umiejętność dla pływaka. Prawidłowy wydech podczas pływania decyduje o swobodzie poruszania się w środowisku wodnym, pozwala na pokonywanie długich dystansów bez zmęczenia. Jest on również jednym z najtrudniejszych etapów w procesie nauki pływania. Dzieci uczymy przez puszczanie bąbelków do wody, dorosłych poprzez stopniowe zanurzanie twarzy z wydychaniem powietrza.

LEŻENIE NA PIERSIACH I GRZBIECIE

W nauce pływania pomogają ćwiczenia utrzymywania się na wodziePływak wykonuje je za pomocą makaronu, deski, trzymając się brzegu lub przy pomocy instruktora , który go podtrzymuje. W leżeniu na piersiach ważne jest, aby ciało wraz z nogami było bezpośrednio pod powierzchnią wody, nogi proste, a stopy obciągnięte, ręce wyprostowane , dłonie trzymają krawędź basenu lub makaron wysunięty lekko w przód. Twarz zanurzona. W leżeniu na grzbiecie ciało, nogi i stopy są ułożone jak powyżej. Ważne , żeby wypchnąć biodra w górę, unikamy wtedy „zapadania się” pod powierzchnie wody. Głowa zanurzona do linii uszu, ręce wzdłuż tułowia oparte na makaronie. Swobodne leżenie pozwala na przejście do kolejnego etapu.

POŚLIZGI NA PIERSIACH I GRZBIECIE

Przesuwanie się w wodzie na plecach i grzbiecie to leżenie z dołączoną naprzemienną pracą nóg w górę i dół tzw. nożyce. W początkowej fazie nauki pływak używa Nauka pływania na grzbieciemakaronu z którego może robić w zależności od wieku: kierownicę, szczypce, łóżeczko, szalik. Po opanowaniu pływania z makaronem przechodzi na deskę. W leżeniu na piersiach deskę trzymamy za górna krawędź z rękami opartymi na desce tzw. chwyt wysoki lub za dolną krawędź ręce wyprostowane, dłonie na desce tzw. chwyt niski w którym dodajemy wydechy do wody. W leżeniu na grzbiecie deskę chwytamy oburącz na wysokości klatki piersiowej lub trzymamy w wyprostowanych rękach na wysokości nóg. Przy każdej pozycji pamiętamy o prawidłowej pracy nóg. Gdy pływak czuje się już swobodnie przy wykonywaniu tych ćwiczeń zaczynamy pływanie bez przyrządów. Czyli popularna strzałka oraz pływanie na plecach z rękami wzdłuż tułowia.

SKOKI

Dla jednych pływaków do wspaniała zabawa, dla innych to poważny krok do przełamania lęku w procesie nauki pływania. Skoki rozpoczynamy od skoków z przysiadu lub wsuwania dzieci do wody Nauka skakania do wody pomaga przezwyciężyć strach przed wodąza pomocą materaca piankowego lub makaronu tzw. winda. Pierwsze skoki są wykonywane na nogi z pozycji stojącej z platformy basenu zrównanej z lustrem wody. Używamy jako asekuracji makaronu, który osoba skacząca trzyma pod pachami, wysunięty lekko do przodu. Z czasem dla każdego pływaka jest to fantastyczna zabawa i jeden z najatrakcyjniejszych etapów w procesie nauki pływania.

Dalsze etapy to już poszczególne style pływackie: grzbietowy, dowolny czyli . kraul, klasyczny czyli. żabka, motylkowy czyli delfin. Naukę tych etapów prowadzimy z osobami, które podstawy nauki pływania mają opanowane.

Zapisz

Zapisz