BASENY NA KTÓRYCH PROWADZIMY ZAJĘCIA: Basen w parku wodnym Basen Uniwersytetu Pedagogoczinego na którym prowadzimy naukę pływania w Krakowie
Oferta na zajęcia sportowe dla dzieci Sprawdz promocje na zajęcia sportowe dla dzieci w Krakowie Galeria zdjęć z zajęć sportowych dla dzieci Kraków

Nauka pływania Kraków


Nauka pływania Kraków – termin zajęć, ceny i harmonogram. Kliknij na zdjęcie interesującego Cię basenu

Prowadzimy zajęcia lekcji pływania, kursy nauki dla tych, którzy chcą nauczyć się pływać. Kursy z doskonalenia pływania prowadzone są na:

  • basenie w Parku Wodnym, ul. Dobrego Pasterza 126
  • basenie Uniwersytetu Pedagogicznego, ul Ingardena 4, Kraków

Sprawdź grafik zajęć w szkole pływania w Krakowie po kliknięciu w zdjęcie basenu.

Nauka pływania w Krakowie dla najmłodszychNauka pływania dla dzieci

Dlaczego warto nauczyć dziecko pływać?  

  • ze względów bezpieczeństwa
  • dzieciństwo to najlepszy okres do nauki
  • utrzymuje  prawidłową postawę
  • dzięki nauce pływania pomagamy przełamać strach przed wodą
  • dla dzieci w każdym wieku

Dlaczego szkoła pływania z Agama Sport? 

  • małe grupy do 7 osób (dla najmłodszych 2 instruktorów na grupę), prowadzone przez doświadczonych instruktorów
  • najmłodszych uczymy poprzez zabawę
  • nauka pływania od podstaw
  • nasza szkoła pływania zbiera doświadczenia od lat
  • gwarantujemy zajęcia indywidualne –  dostosowanie się do każdego uczestnika zajęć
  • gwarantujemy efektywną naukę, każdy może nauczyć się pływać
  • każdy nasz instruktor pływania ma wszystkie wymagane kursy pływania

Lekcje pływania (zajęcia aqua aerobic) dla dzieci w wieku przedszkolnym (3-5 lat)

Gry i zabawy, prowadzące do oswojenia się z wodą i nabycia umiejętności jak:

  • Nauka pływania w Krakowie - ćwiczeniazanurzanie głowy pod wodę
  • wydech do wody, leżenie na plecach i brzuchu
  • podstawowe skoki do wody na głowę
  • ruch nóg do stylu grzbietowego
  • stylu dowolnego (pływanie kraulem).
  • jak efektywnie pływać kraulem
  • podstawy stylu klasycznego – żabka

Kurs nauki pływania dla dzieci w wieku szkolnym

  • Nauka pływania w Krakowie - ćwiczeniaĆwiczenia wypornościowe
  • Ćwiczenia oddechowe
  • Ćwiczenia napędowe
  • nauczanie pływania stylem grzbietowym (grzbiet)
  • nauczanie pływania stylem dowolnym (kraul), np. ułożenie nóg do kraula
  • nauczanie pływania stylem klasycznym (żabka)
  • styl motylkowy
  • skoki startowe
  • podstawy nurkowania
  • doskonalenie pływania

Doskonalenie pływania dla dzieci, młodzieży i dorosłych – rozwój technik pływackich

Ćwiczenia podczas nauki pływania na krakowskim basenieZajęcia dedykujemy osobom mającym podstawowe umiejętności pływania różnymi stylami pływackimi. Zwłaszcza dla pragnących ulepszać technikę pływania. Preferujemy zajęcia grupowe. Są również możliwe lekcje indywidualne. Zajęcia indywidualne to głównie doskonalenie technik pływackich. Zajęcia doskonalenia technik pływania dla dzieci koncentrują się na dwóch założeniach:

  • Trening wytrzymałościowo-kondycyjny. Wzmacniamy i rozwijamy kondycję całego organizmu. Koordynację ruchową, siłę ścięgien i mięśni – cały układ oddechowo-krążeniowy. Pozwoli to pływać na dłuższych dystansach. Nawet poza basenami w morzu, jeziorze, stawie i czy rzece.
  • Trening techniki pływania. Skupiamy się na poprawnej sylwetce podczas pływania, ułożeniu rąk i właściwym ruchu. Umożliwi nam to zwiększyć szybkość pływania i poprawi wytrzymałość pływacką. Właściwa technika pływania, odpowiednio nauczona zostaje na całe życie.

Nauka pływania korekcyjnego

wiczenia profilaktyki wad postawy podczas nauki pływaniaZajęcia kierowane są do dzieci z wadami postawy. Głównie bocznymi skrzywieniami: kręgosłupa, wadami kolan i stawów. Jest to ważne w kontekście wychowania fizycznego. Zwłaszcza dla dzieci, które chcą wykonać pierwszy krok ku zdrowiu.

Ćwiczenia profilaktyki wad postawy

Zajęcia kierowane są do wszystkich zdrowych dzieci. Do wzmocnienia mięśni osłabionych (długa pozycja siedząca + ciężki tornister). Zapraszamy do przeczytania regulaminu kursów nauki pływania.

Regulamin zajęć, kursów nauki pływania:

  • Zajęcia z nauki pływania prowadzone są w jednostkach 45 minutowych w kursach grupowych.
  • Przed wejściem na zajęcia należy umyć ciało pod prysznicem.
  • W zajęciach może uczestniczyć każdy kto nie ma przeciwskazań zdrowotnych.
  • W szatniach za bezpieczeństwo dzieci odpowiadają rodzice lub opiekunowie dziecka.
  • Kursant zobowiązany jest do posiadania czepka i wymaganego przez pływalnię stroju kąpielowego.
  • Kurs prowadzony jest trymestrami i opłacany jest z góry za każdy trymestr przed pierwszymi zajęciami.
  • Wpłaty dokonuje się przelewem na konto ING BANK 48 1050 1445 1000 0090 6060 1953 lub gotówka na pierwszych zajęciach.
  • Doskonalenie pływaniaOpłata nie podlega zwrotowi i nie ma zwrotu za niewykorzystane zajęcia.
  • Nieobecność można odrobić po zgłoszeniu minimum 4 godziny przed zajęciami. Mailem na: biuro@agamasport.pl lub SMS na tel. 664 455 766.
  • Nieobecność na zajęciach można odrobić w danym trymestrze lub w trymestrze kolejnym jeżeli kursant jest na niego zapisany i trymestr kolejny został opłacony.
  • Kursant/Opiekun wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystywanie przez organizatora w ulotkach, katalogach, na stronach internetowych organizatora. A także w innych materiałach promocyjnych wizerunku Uczestnika kursu, utrwalonego w formie zdjęciowej lub w formie krótkich filmów. W przypadku braku zgody prosimy o poinformowanie na: biuro@agamasport.pl.
  • Robienie zdjęć oraz filmowanie zajęć przez rodziców/opiekunów jest możliwe po uzyskaniu zgody instruktora prowadzącego zajęcia oraz innych uczestników zajęć.
  • Wpłata za zajęcia jest równoznaczna z tym, że wyrażasz zgodę na akceptację regulaminu.

Jak uczymy dzieci pływać?

Uczymy w zależności od umiejętności, predyspozycji oraz wieku małego lub dużego pływaka. Przekazujemy naszą wiedzę dotyczącą nauki oraz doskonalenia pływania w taki sposób, żeby pływanie stało się jedną z najbardziej ulubionych i poprawnie wykonywanych dyscyplin sportowych oraz formą zabawy i wypoczynku. Maluszki uczymy przez zabawę, starsze dzieci przez ćwiczenia przeplatane zabawą, młodzież i dorosłych przez profesjonalny trening dobrany do umiejętności.

Każda nauka jest podzielona na etapy. Naukę pływania również od tego zaczynamy. Przedstawimy po krótce każdy etap w naszej szkole pływania. Zapraszamy do zapoznania, jak wyglądają lekcje pływania – zajęcia dla dzieci i młodzieży.

OSWAJANIE ZE ŚRODOWISKIEM WODNYM

Wszystkie formy ruchu, które pomogą zaprzyjaźnić się ze środowiskiem wodnym. Poruszanie się w wodzie w tył w przód, podskoki, zanurzanie głowy. Jeżeli pływak nie dotyka dna basenu wykorzystujemy przyrządy wypornościowe: skrzydełka lub makaron.

WYDECH DO WODY

Bardzo ważna umiejętność dla pływaka. Prawidłowy wydech podczas pływania decyduje o swobodzie poruszania się w środowisku wodnym. Pozwala na pokonywanie długich dystansów bez zmęczenia. Jest on również jednym z najtrudniejszych etapów w procesie nauki pływania. Dzieci uczymy przez puszczanie bąbelków do wody. Dorosłych poprzez stopniowe zanurzanie twarzy do wody z wydychaniem powietrza.

LEŻENIE NA PIERSIACH I GRZBIECIE

W nauce pływania pomogają ćwiczenia utrzymywania się na wodziePływak wykonuje je za pomocą makaronu, deski, trzymając się brzegu lub przy pomocy instruktora, który go podtrzymuje. W leżeniu na piersiach ważne jest, aby ciało wraz z nogami było bezpośrednio pod powierzchnią wody. Nogi powinny być proste, a stopy obciągnięte, ręce wyprostowane. Dłonie trzymają krawędź basenu lub makaron wysunięty lekko w przód. Twarz zanurzona. W leżeniu na grzbiecie ciało, nogi i stopy są ułożone jak powyżej. Ważne , żeby wypchnąć biodra w górę, unikamy wtedy „zapadania się” pod powierzchnie wody. Głowa zanurzona do linii uszu, ręce wzdłuż tułowia oparte na makaronie. Swobodne leżenie pozwala na przejście do kolejnego etapu.

POŚLIZGI NA PIERSIACH I GRZBIECIE

Przesuwanie się w wodzie na plecach i grzbiecie to leżenie z dołączoną naprzemienną pracą nóg w górę i dół tzw. nożyce. W początkowej fazie nauki pływak używa Nauka pływania na grzbieciemakaronu z którego może robić w zależności od wieku: kierownicę, szczypce, łóżeczko, szalik. Po opanowaniu pływania z makaronem przechodzi na deskę. W leżeniu na piersiach deskę trzymamy za górna krawędź z rękami opartymi na desce. Jest to tzw. chwyt wysoki lub za dolną krawędź ręce wyprostowane, dłonie na desce tzw. chwyt niski w którym dodajemy wydechy do wody. W leżeniu na grzbiecie deskę chwytamy oburącz na wysokości klatki piersiowej. Druga wersja: trzymamy w wyprostowanych rękach na wysokości nóg. Przy każdej pozycji pamiętamy o prawidłowej pracy nóg. Gdy pływak czuje się już swobodnie przy wykonywaniu tych ćwiczeń zaczynamy pływanie bez przyrządów. Czyli popularna strzałka oraz pływanie na plecach z rękami wzdłuż tułowia.

SKOKI

Dla jednych pływaków do wspaniała zabawa, dla innych to poważny krok do przełamania lęku w procesie nauki pływania. Skoki rozpoczynamy od skoków z przysiadu lub wsuwania dzieci do wody. Nauka skakania do wody pomaga przezwyciężyć strach przed wodąKorzystamy z pomocy materaca piankowego lub makaronu tzw. winda. Pierwsze skoki są wykonywane na nogi z pozycji stojącej z platformy basenu zrównanej z lustrem wody. Używamy jako asekuracji makaronu, który osoba skacząca trzyma pod pachami, wysunięty lekko do przodu. Z czasem dla każdego pływaka jest to fantastyczna zabawa i jeden z najatrakcyjniejszych etapów w procesie nauki pływania.

Dalsze etapy to już poszczególne style pływackie: grzbietowy, dowolny czyli kraul, klasyczny czyli żabka, motylkowy czyli delfin. Naukę tych etapów prowadzimy z osobami, które podstawy nauki pływania mają opanowane.

Nad bezpieczeństwem dzieci czuwa ratownik Wopr.

Zapisz

Zapisz